loader image

گزیده‌های نفتی هفته

گزیده‌های نفتی هفته

ثبت بالاترین رکورد صادرات نفت‌ خام در آبان‌ماه، گفت‌وگوی تلفنی وزیر نفت با معاون نخست‌وزیر روسیه و وزیر مشاور نفت پاکستان، افزایش ۱۱ هزار تنی تولید گوگرد در پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، تکذیب مذاکره درباره افزایش تولید ائتلاف اوپک‌پلاس و قدردانی رئیس کل بانک مرکزی از وزیر نفت برای تأمین ارز مورد نیاز کشور را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

گرامیداشت هفته بسیج: این آیین روز سه‌شنبه (یکم آذرماه) هم‌زمان با نخستین روز هفته بسیج با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، جمعی از معاونان وی و شماری از بسیجیان صنعت نفت برگزار شد. وزیر نفت در سخنانی در این آیین از ثبت بالاترین رکورد صادرات نفت‌ خام، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی ایران در آبان‌ماه امسال خبر داد و گفت: این بالاترین رکورد از سال ۱۳۹۷ (آغاز تحریم‌های رئیس‌جمهوری وقت آمریکا (ترامپ) علیه ایران) تاکنون است.

مرتضی شاهمیرزایی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت هم اظهار کرد: همه بسیجیان صنعت نفت آماده‌اند تا گردنه‌های سخت این صنعت در دوران تحریم را پابه‌پای رهبری و دولت همچون دوران دفاع مقدس طی کنند تا این صنعت در مسیر سرمایه‌گذاری، بومی‌سازی، توسعه زنجیره ارزش در بخش‌های پایین‌دستی و… گام بردارد.

بهره‌برداری از یک طرح دانش‌بنیان: مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران این هفته گزارشی مشروح درباره بهره‌برداری از واحد شماره یک پروژه تغلیظ گاز اسیدی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد و آغاز عملیات اجرایی واحد شماره ۲ این پروژه در این شرکت به وزیر نفت ارائه کرد. وی در این گزارش ضمن برشمردن دستاوردهای این طرح، از سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیارد ریالی و افزایش ۱۱ هزار تنی تولید گوگرد در این پالایشگاه خبر داد.

یحیی فیضی، مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد هم در این باره اعلام کرد: با اجرای این طرح دانش‌بنیان، نوآوری تازه در میان صنایع پالایش گاز دنیا از سوی این پالایشگاه ثبت شد.

نوسانات قیمت نفت: قیمت نفت دوشنبه این هفته (۳۰ آبان‌ماه) تحت تأثیر کاهش نگرانی‌ها درباره عرضه، کاهش چشم‌انداز تقاضا و تقویت دلار آمریکا با ثبت ۸۶ دلار و ۷۵ سنت به پایین‌ترین حد دو ماه گذشته رسید، این روند کاهشی تا پایان هفته هم ادامه پیدا کرد و قیمت نفت برنت پایان هفته به زیر ۸۶ دلار رفت، همچنین این هفته وزیر انرژی امارات و مدیرعامل شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق در کنار وزیران نفت و انرژی عربستان و کویت هرگونه مذاکره درباره افزایش تولید ائتلاف اوپک‌پلاس در نشست پیش‌رو را تکذیب کردند. از دیگر اخبار بخش بین‌الملل باید به امضای قرارداد ۲۷ ساله شرکت سینوپک چین به‌منظور خرید ال‌ان‌جی با شرکت قطرانرژی اشاره کرد.

دیگر اخبار: گفت‌وگوی تلفنی وزیر نفت با معاون نخست‌وزیر روسیه و وزیر مشاور نفت پاکستان، قدردانی رئیس کل بانک مرکزی از اوجی برای تأمین ارز مورد نیاز کشور، افزایش شمار شرکت‌های دانش‌بنیان‌ فعال در صنعت نفت، جلوگیری از انتشار ۱۶۴ میلیون تن آلاینده هوا و گاز گلخانه‌ای با توسعه گازرسانی در ایران، آمادگی نفت مرکزی برای تأمین سوخت زمستانی، آغاز پروژه تخلیه نفت‌گاز با مخزندار ریلی در انبار نفت یزد، تضمین امنیت ارتباطات خط لوله ششم سراسری گاز با اتصال ایستگاه «نفت‌شهر» و «پالایشگاه ایلام» به شبکه فیبرنوری، بهره‌برداری از چند پروژه گازرسانی در لرستان و فارس و انتصاب فرخ علیخانی به‌عنوان مدیرعامل شرکت پتروپارس دیگر اخبار صنعت نفت در هفته جاری بودند.

پیشنهاد هفته: تازه‌ترین گزارش از وضع پروژه‌های گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان را می‌توانید در گزارشی با عنوان حرکت بی‌وقفه قطار گازرسانی در سرزمین نخل و آفتاب بخوانید، همچنین برای آگاهی از اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور جمع‌آوری گازهای مشعل در شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس خواندن گزارش جمع‌آوری گازهای مشعل، از رؤیا تا واقعیت پیشنهاد می‌شود.

کد خبر 464978

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *