loader image

اداره کنترل کیفیت و آزمایشگاه‌های پایانه‌های نفتی، مرجع معتبر صحت‌سنجی منطقه

اداره کنترل کیفیت و آزمایشگاه‌های پایانه‌های نفتی، مرجع معتبر صحت‌سنجی منطقه

سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی گفت: اداره کنترل کیفیت و آزمایشگاه‌های پایانه‌های نفتی ایران به‌عنوان مرجع معتبر صحت‌سنجی توانمندی قابل‌توجهی برای ارائه خدمات فنی و تخصصی به‌واسطه کارکنان فنی و تخصصی خود دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس غریبی گفت: اداره کنترل کیفیت و آزمایشگاه‌های پایانه‌های نفتی ایران به‌عنوان ذی‌صلاح و متخصص در زمینه آزمایش‌های نفت‌ خام و فرآورده‌های نفتی از طریق مؤسسه اعتباردهنده استاندارد جهانی به تمامی مراجع و مؤسسه‌ها و کارگروه‌های بین‌المللی اعتبارسنجی، معرفی و تأیید شده است.

وی ادامه داد: شرکت پایانه‌های نفتی با برخورداری از آزمایشگاه مرجع، یکی از بزرگ‌ترین مراکز سنجش کیفی نفت‌ خام به‌شمار می‌رود و می‌تواند آزمایش‌های مربوط به نفت‌ خام و فرآورده‌های نفتی را به‌طور دقیق و بر اساس آخرین استانداردهای مرجع بین‌المللی انجام دهد.

مدیریت ارشد شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به عملکرد سال ۱۴۰۱ این اداره افزود: طراحی و مهندسی معکوس دستگاه‌های سانتریفیوژ آزمایشگاهی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد که با این اقدام پنج دستگاه سانتریفیوژ خارج از رده در سرویس قرار گرفت و صرفه‌جویی بیش از ۲۰ میلیارد ریالی به همراه داشت.

غریبی ادامه داد: انجام آزمون‌های درخواستی شرکت‌های خصوصی و کسب درآمد مستقیم حدود ۲۵ هزار دلار در آزمایشگاه خارک و ۴۲ هزار دلار در آزمایشگاه پارس جنوبی، تعمیرات بیش از هشت تجهیز آزمایشگاهی در پایانه خارک با دعوت از کارشناس خبره و صرفه‌جویی بیش از ۲ میلیارد ریالی از مهم‌ترین اقدام‌هایی بود که در این اداره انجام شد.

وی ابراز امیدواری کرد که امسال با انجام پروژه‌های تعمیرات و بهسازی آزمایشگاه پایانه نفتی خارک، همچنین احداث و تجهیز آزمایشگاه پایانه نفتی شمال برای پیشرفت و تعالی شرکت پایانه‌های نفتی ایران گامی مؤثر برداشته شود.

کد خبر 471245

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *