loader image

طراحی و ساخت سامانه هواشناسی در پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی

طراحی و ساخت سامانه هواشناسی در پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی

پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی به‌عنوان نخستین پالایشگاه در پارس جنوبی با تکیه بر تخصص، نوآوری و توان داخلی متخصصان خود موفق به طراحی و پیاده‌سازی سامانه هواشناسی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مهدی گرامی شیرازی، مدیر پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی گفت: اداره اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل پالایشگاه به دلیل نیازمندی‌های عملیاتی خود در تشخیص صحیح و دقیق سرعت و جهت باد در مواقع اضطراری (نشت گاز و حریق) همچنین تصمیم‌گیری برای پروانه‌های کاری در شرایط غیر عادی (سرعت زیاد باد، دما و رطوبت بالا) نیازمند سامانه‌ای برای تشخیص این شرایط بود.

وی تصریح کرد: اداره اچ‌اس‌ئی پالایشگاه با استفاده از ظرفیت و توانمندی داخلی متخصصان و کارکنان نوآور این مجموعه، اقدام به طراحی، ساخت و راه‌اندازی سامانه هواشناسی کرد.

مدیر پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی به شاخص‌های برتر این سامانه اشاره و اظهار کرد: از مهم‌ترین مزایای این سامانه، پایش سرعت و جهت باد، دما و رطوبت هوا، سازگاری با شرایط آب و هوای منطقه، پایش آنلاین و نصب و راه‌اندازی با کمترین قیمت و توان داخلی است.

گرامی‌شیرازی ادامه داد: این سامانه قابلیت اتصال و ارسال اطلاعات به همه پالایشگاه‌ها و ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی را دارد و این دستگاه با هزینه کمتر از یک‌سوم پیشنهاد شرکت‌های بیرونی تهیه شده است.

حبیب‌الله رئوف، رئیس اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در این باره توضیح داد: این اداره با توجه به نیاز عملیاتی واحدهای ایمنی و آتش‌نشانی در فعالیت‌های روزانه، رزمایش‌ها، تمرین‌ها و عملیات‌های اطفای حریق به شرایط جوی بالاخص سرعت و جهت باد، تصمیم به طراحی و ساخت این سامانه گرفت.

وی گفت: با اعتماد و تکیه بر توان و ظرفیت کارکنان داخلی این مجموعه، این کار انجام شد و به بهره‌برداری رسید.

رئیس اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به ویژگی‌های بارز دستگاه یادآور شد: نمایش داده‌های مورد نیاز به‌صورت آنلاین و با دقت فراوان، نصب آسان، دمای کاری منفی ۲۰ تا مثبت ۶۰ سانتی‌گراد، اندازه‌گیری سرعت و تعیین جهت باد، اندازه‌گیری سطح رطوبت تا ۸۰ درجه و قابلیت ذخیره از داده‌های ورودی از ویژگی‌های این سامانه است.

کد خبر 475559

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *