loader image

طرح «بومی‌سازی سیستم کنترل توربوکمپرسور تأسیسات تقویت فشار گاز» نوآوری برتر ایرانی شد

طرح «بومی‌سازی سیستم کنترل توربوکمپرسور تأسیسات تقویت فشار گاز» نوآوری برتر ایرانی شد

طرح سیستم کنترل توربو کمپرسور(NP) پس از ارزیابی و دریافت امتیاز لازم، در فرآیند ارزیابی هفتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی انتخاب شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، اسدالله مهری، مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز در این باره گفت: این جشنواره به عنوان مهمترین رویداد در حوزه نوآوری برتر ایرانی است که روز یکشنبه (۱۴ اسفندماه) به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حضور شرکت‌ها و سازمان‌های مطرح کشور برگزار شد.

وی به اقدام مهم و منحصربه فرد کارشناسان این منطقه و حمایت و پشتیبانی ستاد شرکت انتقال گاز ایران در پروژه طراحی، اجرا و دستیابی به دانش فنی سیستم کنترل توربو کمپرسورهای Nouvo Pignone پرداخت و ادامه داد: این پروژه بدون استفاده از خدمات پیمانکار و شرکت‌های داخلی و خارجی انجام شده است.

مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: منطقه ۲ عملیات به نمایندگی از شرکت انتقال گاز ایران، لوح زرین جشنواره را از میان ۲۸ سازمان و نهاد دولتی و خصوصی دریافت کرد.

مهری افزود: در این جشنواره از میان ۲۰۰ کاربرگ خود اظهاری ارسال شده از سوی شرکت‌ها به دبیرخانه این جشنواره ۲۸ سازمان و نهاد دولتی و خصوصی شرکت کردند و فرآیند ارزیابی براساس الگوی بومی‌سازی شده از سوی ارزیابان دانشگاه صنعتی شریف انجام شد.

وی توضیح داد: در نتیجه این ارزیابی ۲۸ شرکت و ۳۲ محصول حائز دریافت جایزه شناسایی شدند و منطقه دو عملیات انتقال گاز با کسب حد نصاب امتیاز لازم لوح زرین نوآوری برتر ایرانی سال ۱۴۰۱ را دریافت کرده و پروژه اجرا شده در این منطقه به عنوان بومی‌سازی سیستم کنترل توربوکمپرسورهای NP به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی انتخاب شد.

مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز یادآور شد: سیستم کنترل توربو کمپرسور را یک شرکت خارجی طراحی کرده بود که پس از مطالعه و بررسی‌های لازم، کارشناسان متخصص این منطقه موفق شدند طرح نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این سیستم را بومی‌سازی کنند و اکنون سه دستگاه توربوکمپرسور در شرکت انتقال گاز ایران توسط این سیستم بومی‌سازی شده، راهبری می‌شود.

کد خبر 470104منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *