loader image

فراخوان اوپک برای دریافت آثار جوایز پژوهشی و مقاله تحقیقاتی

فراخوان اوپک برای دریافت آثار جوایز پژوهشی و مقاله تحقیقاتی

دبیرخانه اوپک برای دریافت آثار فعالان حوزه تحقیقات و پژوهش در سال ۲۰۲۳ میلادی فراخوان داد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، مطابق معمول مقرر شده است در حاشیه هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک جایزه سال ۲۰۲۳ اوپک برای تحقیقات به برجسته‌ترین فرد یا مؤسسه‌ای که سهم قابل‌توجهی در پیشرفت صنعت نفت داشته و به افزایش همکاری میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نفت کمک کرده است اهدا شود، همچنین در این سمینار بین‌المللی برای نخستین بار جایزه دیگری با عنوان بهترین مقاله تحقیقاتی انرژی در سال ۲۰۲۳ به بهترین محقق جوان انرژی اعطا می‌شود و در عین حال جایزه اوپک برای بهترین مؤسسه تحقیقات انرژی در سال ۲۰۲۲ اهدا خواهد شد.

هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک روزهای ۵ و ۶ ژوئیه سال ۲۰۲۳ (۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲) در شهر وین پایتخت اتریش برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و صلاحیت‌های علمی و تحقیقاتی تعیین‌شده برای این جوایز، به پایگاه اینترنتی دبیرخانه اوپک به نشانی www.opec.org مراجعه کنند.

شایان ذکر است مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع بین‌المللی انرژی وزارت نفت هیچ‌گونه دخالتی در انتخاب فرد یا مؤسسه مورد نظر نداشته و لازم است همه فرآیندهای بالا از سوی داوطلبان و از طریق اطلاعات مندرج در پایگاه اینترنتی دبیرخانه اوپک هماهنگ شود.

به گزارش شانا، این جوایز همانند سال‌های گذشته به‌منظور قدردانی از افرادی در نظر گرفته شده است که در صنعت نفت و مسائل مربوط به این حوزه، به‌ویژه در زمینه ارتقای روابط و همکاری بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نفت، سهمی قابل‌توجه داشته‌اند.

اوپک این جوایز را با هدف قدردانی از مشارکت و آثار پژوهشگران و روزنامه‌نگاران فعال در حوزه نفت و ترغیب آنان برای تلاش‌های پژوهشی در آینده و گزارش‌های عینی تعیین کرده است.

جایزه پژوهشی اوپک به پژوهشگرانی اهدا می‌شود که شغل خود را وقف پژوهش و تحلیل مسائل مهم نفتی کرده‌اند و به بهبود درک عوامل تعیین‌کننده مهم در ثبات بازار نفت کمک کرده‌اند و در مباحثه‌ها و گفتمان‌های عمومی نگاه پیوسته نقادانه و در عین حال بی‌طرفانه به مسائل مربوط به نفت داشته‌اند.

نامزد موفق همچنین در طول حرفه خود سطح بالایی از بی‌طرفی، صداقت و تفکر خلاقانه را به نمایش خواهد گذاشت و با تشویق و ارتقای پژوهشگران جوان کشورهای عضو اوپک و کشورهای در حال توسعه، دانش بیشتری در صنعت نفت به‌دست خواهد آورد.

نخستین جایزه پژوهش اوپک در دومین سمینار بین‌المللی اوپک در سپتامبر ۲۰۰۴ میلادی اهدا شد.

جایزه اوپک برای روزنامه‌نگاری نیز که به روزنامه‌نگاران فعال در رسانه‌های مکتوب و گزارشگران اختصاص می‌یابد، به روزنامه‌نگار یا سازمان رسانه‌ای باتجربه‌ای اهدا می‌شود که بیش از ۱۰ سال گزارش یا تحلیل بی‌طرفانه و منصفانه از بازار نفت و مسائل مربوط به آن ارائه کرده باشد. با توجه به ماهیت تحول‌پذیر گزارش بازار نفت، روزنامه‌نگارانی که از بسترهای برخط (آنلاین) برای گزارش بی‌طرفانه و عادلانه استفاده کرده‌اند نیز بررسی می‌شوند.

جایزه روزنامه‌نگاری اوپک برای نخستین بار در چهارمین سمینار بین‌المللی اوپک در مارس ۲۰۰۹ میلادی اهدا شد.

کد خبر 468214

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *