loader image

هماهنگی بخش‌های مختلف صنعت نفت ضرورت تدوین تاریخ شفاهی این صنعت است

هماهنگی بخش‌های مختلف صنعت نفت ضرورت تدوین تاریخ شفاهی این صنعت است

مدیر مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت گفت: برای تدوین تاریخ شفاهی صنعت نفت موضوع‌های جذاب و مهمی در این صنعت برای پژوهشگران وجود دارد که با هماهنگی میان بخش‌های مختلف امکان‌پذیر خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حسین شاملی اظهار کرد: انواع قرارداد نفتی، ساخت پالایشگاه، گازرسانی، توسعه میدان‌های نفتی و… بعضی از موضوع‌های جذاب برای پژوهشگران است که ثبت آن می‌تواند سندی برای آیندگان باشد.

وی با اشاره به انتشار چند مجموعه از خاطره‌های وزیران پیشین نفت ایران در چارچوب تاریخ شفاهی در این مدیریت گفت: تاکنون مجموعه‌هایی که در این مدیریت منتشر شده بر محور «شخص» بوده، اما حرکت با محوریت «سوژه» هم قابل پیشنهاد است تا پژوهشگران به‌صورت همزمان چند دیدگاه را در کنار هم بررسی کنند.

مدیر مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت حضور نمایندگان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این نشست را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ایران است، افزود: بخش مهمی از تاریخ صنعت نفت ایران در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب رقم خورده و تاریخ نفت با این شرکت عجین شده است.

شاملی با بیان اینکه ثبت تاریخ شفاهی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب آغاز و تاکنون ۳۰۰ ساعت گفت‌وگو ضبط شده است، گفت: باید یک وحدت رویه در صنعت نفت برای ثبت، ضبط و انتشار تاریخ این صنعت شکل بگیرد.

کد خبر 630314

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *