loader image

همکاری پژوهشگاه صنعت نفت در پایش سلامت آب و خاک منطقه ویژه پارس

همکاری پژوهشگاه صنعت نفت در پایش سلامت آب و خاک منطقه ویژه پارس

سرپرست ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از پایش سلامت آب‌ و خاک این منطقه با مشارکت پژوهشگاه صنعت نفت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، مهرزاد غیبی گفت: پایش سلامت آب‌ و خاک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در زمینه سند جامع تحول زیست محیطی این منطقه است که شامل پروژه طراحی شبکه پایش آلودگی آب‌های زیرزمینی و خاک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس می‌شود.

وی افزود: منشأیابی و سهم‌بندی ذرات معلق در هوای منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از سوی دانشگاه صنعتی اصفهان و ارزیابی آثار توسعه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بر محیط زیست ساحلی دریایی منطقه از سوی پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی و علوم‌جوی و ارزیابی آثار توسعه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بر محیط زیست خشکی منطقه از سوی دانشگاه تربیت مدرس از دیگر برنامه‌های جاری این سازمان در زمینه ارتقای کیفیت محیط زیست منطقه بوده است.

سرپرست ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان منطقه ویژه پارس اظهار کرد: اجرای برنامه پایش مرزی بنزن در منطقه به‌منظور شناسایی و غربالگری صنایع منتشرکننده در کنار بررسی و ارزیابی کمّی و کیفی پساب‌های منطقه به همراه چند طرح پژوهشی دیگر از برنامه‌های محیط زیستی این سازمان در سال پیش رو هستند.

غیبی با اشاره به پیگیری‌ها و هدف‌گذاری‌های این سازمان برای کاهش سوختن گازهای مشعل و بهبود کیفیت هوای منطقه ابراز امیدواری کرد تا نیمه سال ۱۴۰۳ مقدار ۴۰ درصد از گازسوزی مشعل در سطح منطقه کاسته شود.

وی احداث مراکز مدیریت پسماند عادی و فضای سبز منطقه، تکمیل فازهای دوم و سوم مجتمع مدیریت پسماندهای ویژه و صنعتی، احداث مرکز تخصصی احیا و بازیابی خاک آلوده، توسعه فضای سبز در کنار راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های متمرکز پساب پالایشگاه‌های گاز در منطقه را از اولویت‌های محیط زیستی در حال اجرای این سازمان برشمرد.

کد خبر 475935

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *