loader image

کاشت بیش از ۲ هزار نهال در پالایشگاه‌های پارس جنوبی 

کاشت بیش از ۲ هزار نهال در پالایشگاه‌های پارس جنوبی 

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که هم‌زمان با هفته منابع طبیعی و گرامیداشت روز درختکاری، بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اصله نهال با هدف توسعه فضای سبز در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی و مناطق پیرامونی به همت متخصصان و کارکنان این مجموعه کاشته شد.

به گزارش شانا، احمد باهوش کاشت درخت را حرکتی دینی و انقلابی خواند و گفت: خوشبختانه مجتمع گاز پارس جنوبی در کنار تولید پایدار و ایمن توجه بسیار خوبی به کاشت درخت و توسعه فضای سبز در پالایشگاه‌ها داشته و این حرکت نشان از پویایی و نشاط در این مجموعه بزرگ گازی کشور است.

وی بیان کرد: در دو روز گذشته از هفته‌ منابع طبیعی و روز درختکاری، بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اصله نهال از انواع مختلف تنوع گیاهی و اقلیمی منطقه در سراسر پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی و مناطق پیرامونی با همت متخصصان و کارکنان این مجموعه کاشت شد.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تلاش این مجموعه برای احیای جنگل‌های حرا در شهرستان‌های ساحلی مناطق پیرامونی تصریح کرد: توسعه‌ی فضای سبز و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای گسترش درختکاری در جنگل‌های سواحل شهرستان‌های همجوار مجتمع گاز پارس جنوبی و احیا جنگل‌های حرا از اهداف مهم این مجموعه بزرگ است و در کنار تولید پایدار و ایمن گاز آمادگی لازم برای هرگونه همکاری در این باره با دستگاه‌های ذیربط را داریم.

باهوش ادامه داد: مجتمع گاز پارس جنوبی از سال ۹۰ پروژه‌ بزرگ احیای جنگل‌های حرا را در پارک ملی دریایی نایبند آغاز کرد و توانست در سال ۹۱ از سوی سازمان محیط زیست نشان «شرکت حامی حرا» را دریافت کند و تاکنون مساحتی نزدیک به ۳۰ هکتار از مناطق جزر و مدی پارک ملی دریایی نایبند و سواحل شهرستان‌های بوشهر، دلوار، دیر و کنگان را زیر پوشش قرار دهد.

وی گفت: درختان یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه‌ای از تجلی آفریدگار و نماد آبادانی و شاخص سبزی و خرمی و مظهر زندگی هستند که سبب پاکی هوا، آسایش و رفاه مردم و صفا و پاکیزگی طبیعت می‌شوند و مجتمع گاز پارس جنوبی نیز با برنامه‌ریزی دقیق و منظم در کنار تولید پایدار و مستمر گاز به توسعه‌ فضای سبز پالایشگاه‌های سیزده‌گانه این مجموعه توجه ویژه دارد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: در دو روز گذشته از هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی ۷۰۰ نهال، پالایشگاه دوم بیش از ۱۰۰ نهال، پالایشگاه سوم ۱۰۰ نهال، پالایشگاه چهارم ۱۱۰ نهال، پالایشگاه پنجم بیش از ۳۰۰ نهال، پالایشگاه ششم ۱۰۰ نهال، پالایشگاه هفتم ۱۱۵ نهال، پالایشگاه هشتم ۱۰۰ نهال، پالایشگاه نهم ۲۰۰ نهال، پالایشگاه دهم ۱۲۰ نهال، پالایشگاه یازدهم بیش ۳۰۰ نهال و پالایشگاه دوازدهم ۵۰ اصله نهال کاشته شده است.

کد خبر 470112منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *